Säg Guess, och tankarna går direkt till slitna jeans och rockigt, ungdomligt mode. Det välkända klädmärket grundades 1981 i Kalifornien av fyra franska bröder. Det är bakgrunden till märkets unika mix av avslappnat och trendigt, amerikanskt och europeiskt, något som få andra företag kan konkurrera med. Guess första fokus var snygga, välsittande designerjeans. De blev en enorm succé, delvis tack vare en smart reklamkampanj där man använde sig av 80-talets supermodeller för att dra uppmärksamhet till märket. Guess denimplagg är fortfarande mycket populära, och i dag har kollektionen utökats med andra typer av plagg, underkläder, badkläder och accessoarer. Designen är fortfarande trendig, ungdomlig och djärv, med stort fokus på individualitet, kvalitet och passform.
Guess - djärvt, trendigt och ungdomligt
I kläder från Guess kan man vara säker på att synas, och man känner sig tuff och självsäker. I en het, turkos bikini drar man blickarna till sig på stranden, och när det är dags för lunch är det bara att slänga på sig favoritjeansen och en luftig, ärmlös topp över. För sommarkvällens middag med efterföljande barhäng kan man välja en smickrande cocktailklänning och tuffa till den med en läcker skinnjacka och en handväska med kedjor eller nitar. Till vardags väljer man självklart Guess jeans i olika modeller och tvättar. Variera looken genom att enda dagen välja avslappnade boyfriendjeans i ljus tvättning och en T-shirt med tryck, för att nästa dag ta mörka skinnyjeans med hög midja, och sätta en ljusrosa spetstopp till. Guess gör kläder för individualister som gärna syns, och i de stora kollektionerna hittar man lätt sin egen stil.