Jana är en tysk skotillverkare som grundades år 2000 som Wortmann Groups dotterbolag. De har flera års erfarenhet inom skoproduktion och sammanställning av kollektioner, vilket lägger grunden till utvecklingen av fashionabla skor med lockande priser. Jana finns idag i 40 länder runt om i världen. Märket har även medvetenhet gällande miljön vilket reflekteras i Janas produkter, förpackningar, transporteringar och deras stöd till välgörenhet. Jana har bland annat drivit en kampanj för välgörenhet - "Shoes for Charity" - 2013, för att visa sitt stöd för områden där det desperat behövs hjälp. De har under de senaste åren samlat in över 60 000 Euro som hjälp kvinnor och barn i Somalien. Jana utvecklar hela tiden nya funktioner och teknologier för att förbättra sina produkter. Skorna provas i alla sina stadier, från prototyp till den färdiga produkten. Detta görs för att kunna välja ut de allra bästa skorna till kollektionerna.
Material som känns bra enligt Jana
Jana strävar mot att tillverka så bekväma skor som möjligt och ändå följa modetrenderna. Till Janas skor används material av hög kvalitet där exempelvis insidan görs bekväm och bottnen extremt mjuk och flexibel. Dessa egenskaper försäkrar optimalt välmående med ett modernt utseende. Jana vill integrera bekvämlighet till trendiga skor eftersom bekvämligheten är en grund till allt vi gör. Detta gör att du kan känna dig snygg och välklädd i alla situationer. Utseendet uppnås med fulländade detaljer, handsydda skaft och med fokus på naturlighet och hållbarhet. Janas skor passar dig som har en aktiv eller varierande livsstil. För varje säsong utvecklas över 1000 nya modeller - men det är endast de bästa som väljs ut för att lansera en balanserad kollektion. Jana skapar inte trender, utan gör trenderna på catwalken användbara, bekväma och prisvärda för kunden.